Wednesday, August 26, 2009

EPISOD 20 - LUAHAN RASA


Aku faham semua orang sibuk dengan kerja masing-masing. Baik yang masih belajar apatah lagi yang bekerja.Tidak terkecuali diriku yang taklah sesibuk kawan-kawan yang lain. Cuma belajar dan bekerja setiap hari di bumi UKM tercinta ini. Tujuan aku menulis kali ini adalah untuk meluahkan apa yang tersurat di hati dan tersirat di mata orang lain. Betul..tak baik mengeluh serta merungut di bulan yang mulia ini. Tapi apakan daya, aku cuma insan biasa yang tidak punya apa-apa. Jadi, apa yang aku mampu lakukan di saat ini adalah berkongsi rasa baik suka mahupun duka bersama sahabat setia, iaitu blog kesayanganku ini. Bukan sekali aku menghebahkan informasi mengenai peristiwa yang aku rancangkan kepada kawan-kawan semua. Semua medium aku gunakan, mesej melalui telefon, emel, pesanan ringkas, blog peribadi, laman mencari kenalan dan sebagainya. Tapi malangnya, semuanya seolah-olah hanya disapa angin yang lalu. Tiada respon positif diterima sehingga kini. Boleh dikatakan hanya 10% sahaja yang mengambil berat akannya. Bukan mudah merencana sesuatu apatah lagi melaksana dan menjdikannya realiti. Ya...kita hanya mampu merancang, Yang Maha Berkuasa yang menentukannya. Aku bersabar dan aku redha akan ketentuan semua ini. Andai aku diberi peluang kedua, secara jujurnya aku akan berfikir dua tiga kali dek kerana kepahitan yang aku rasakan kini. Tetapi, sekiranya aku juga yang diamanahkan memikul beban galas ini demi kemaslahatan bersama..aku sanggup ketepikan rasa pahit yang melanda kerana masih terselit rasa manis, masin, kelat dan sebagainya di sebaliknya. Baiklah, aku perlu melunaskan amanahku, tuntutan seorang yang bergelar pelajar demi mendapat segulung lagi ijazah buat diri ini..sekian, terima kasih kerana sudi mendengar luahan ini. Lega rasanyer..(^.^)

No comments:

Post a Comment