Sunday, December 5, 2010

EPISOD 34 - MENIKMATI CUTI


Cepat betul masa berlalu......
Hampir dua minggu aku bersenang-lenang di kampung halaman...Bahagia rasanya...Setelah sekian lama tak menikmati cuti, aku menggunakan masa yang ada sebaik mungkin...



Sepanjang cuti, setiap hari memasang telinga mendengar bunyi motosikal Mr. Posmen...senang nak cam sebab bunyi dia lain dari yang lain..Betul kata lagu evergreen tu.."PENANTIAN SATU PENYIKSAAN"..keciiiwa yang teramat sangat bila kalau ada surat yang sampai, surat untuk ayahku atau si posmen terus jer lalu tanpa singgah di rumahku. Buat penat jer berlari berkejaran..Menunggu surat tawaran pekerjaan..Tapi, kini, penantianku berakhir sebab dah dapat surat yang dikehendaki...kesannya..senyuman sentiasa meniti di bibirku...jangan orang keliling kata aku tak betul sudah...hehe

Kini, hanya tinggal dua minggu lagi untuk bersenang-lenang. Sebelum memulakan kerjaya baru dan kembali aktif seperti dulu. Sempena menjelang tahun baru hijrah dan masihi; 2011, diriku juga tidak ketinggalan akan menghadapi suasana baru dan pengalaman baru di tempat baru..senang cerita, semua serba baru...

Tak sabar rasanya menantikan tanggal 20 Disember ini. Sekarang, kena selesaikan apa yang patut dan yang paling penting, menyiapkan diri untuk menempuh fenomena baru kehidupan.

Tak lupa juga untuk aku memanjatkan kesyukuran kepada ALLAH s.w.t atas semua nikmat kurnianNya ini. Memberikan aku kerjaya idaman ini dan memberi peluang aku mendapat tempat pertama di dalam Pertandingan Esei Ekonomi Peringkat IPT 2010. Alhamdulillah, aku bakal mendapat sebuah laptop baru, wang tunai dan sijil penyertaan. Alhamdulillah.

Semoga kegembiraan dan kebahagiaan yang aku kecapi sekarang terus berkekalan hendaknya...Amin.

*****--------------------------------------*****-----------------------------------*****

No comments:

Post a Comment